15 July 2011

::Berjimba Di Pantai Remis::

Memandangkan hujung minggu ni tuan rumah akan berada diluar kawasan, so terimalah entry khas buat tatapan rakan2 sekalian..hehe..macam bagus jek kan..

actually hari tu saya ke Pantai Remis, kuala selangor..takde tujuan ape pun..just jalan2 dengan bebudak ofis..air laut masa tu tgh surut..so, ramailah yg mengambil kesempatan main layang2..

nilah signboard nya..berdekatan dengan petronas..


nampak tak..air surutkan..ada juga yang jalan2 kat kawasan air surut tu..
sampai terbenam kaki..segar je udara kat sini..


then, jalan2 kat sini pulak..uihhh..mcm2 ada..harga pun murah je..
sempatlah rembat ikan masin ngan kerang sekilo..hehe


kenal tak..saya just cuit2 jek..tak berani nak pegang..
sekali pandang mcm ada rupa raksasa dalam cerita arnold schwarzenegger tu..hehe


yang ni sesi soal jawab antara saya dgn penjual..hehe
keliling kulit kat ibu jari kanan penjual tu sebenarnya penuh dengan telur belangkas..
ish..camne nak makan ni, siang pun tak tau..

  
yang ni lokan..selalu tgk dlm tv je..so, kat sini dpt tgk real punye..
uihh..ni kalau beli sekilo pun dah penuh periuk..:)


bila dah puas jalan baru pegi makan kat kedai pakcik salleh ni..
kerang bakar mmg famous kat sini..satu pinggan 6 hinggit..berbaloi2..
errr..ada pakcik tu cakap kerang ni besar sbb bulan tgh mengambang..betul ke..?

37 comments:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

arghhh kelangkas.. best nyerrr da lama x mkn

Kerana LiverpoolFC episode 1

nurkass said...

anies;
erkk..
belangkas name nye kan dik..
conpius plak akak..

~ yus ~ said...

takut tengok belangkas tu..huhu

mak andak akak suka makan belangkas tu. Akak ingat masa pergi rumah dia kecik2 dulu, dia dok siang belangkas tu untuk di masak, akak tengok je dari jauh sebab takut..huhu

IMANSHAH said...

saya warga perak pun belum sampai nun sana

Amy Syaquena said...

ramai orang cakap belangkas tue sedap tapi amy x pernah cuba lagi..

Yan said...

tak pegi kedai abang rosli ke?

Afida Anuar said...

Ohhh..tak pernah sampai pun sana...nampak mcm best je;)

♥cmª shIemª♥ said...

hehe..cma pun suka berjimba kat situ kak kass..
bestt...
time mkn lg best..

erkk..belangkas tu cma x mkn..

tp kerang tu...nyum2......

kerang besar bila bulan mengambang?
ermm... iye kut..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wahh !!

Ada idea ke sana carik lauk segar selain ke Tg Karang ni...

;o)

Piasara said...

"lamanya tak pi pantai remis..dulu pertama kali pi,hutan belukar lagi..pastu baru2 ni pi dah cantik sikit,byk kedai2 dah tumbuh ...kebetulan ada pesta apa ntah byk booth kt situ..beli layang2 3 biji..
hehe..baru dua kali pi sana..eh,kalau pi sekali lg nnti nak beli keranglah kt sana murah kan..leh buat mee kari..hehhe.."

ieda said...

sgt best ... bila tgk pic nie terngat kan kerang rebus cicah sos yg ada kacang tuu huuh... da lama x makan dik ! :)

ainnoraini said...

ngerinye tengok belangkas tu..nak makan pun takut...

tapi kerang tu mmg suke...

wahida said...

aku pun tak reti mkn belangkas ni, mcm takut lak nak mkn...huhu...

aku kalau tgk lokan, teringat lokan bakar yg best kat Sabah...huwaaa!! i miss Sabah so much!!

nok, besar la kerang tu, semlm aku masak kerang, kerang yg hubby aku beli cinonet jer...huhu....

Daddy Ziyyad said...

tak tahu mcm mana nak makan belangkas tu..baik makan ketam ~haha

nurkass said...

kak yus;
dulu kass pernah makan..rasanya mcm ketam..nak siang sendiri jgn haraplah..hehe

nurkass said...

Imanshah;
cikgukan busy..nanti boleh bw anak murid pi makan sana..

nurkass said...

amy;
rasa mcm isi ketam tu amy..
rupa je menakutkan..hehe

nurkass said...

kak yan;
err..ada pegi kak yan..konon nak makan seafood tapiiii....nanti kite cerita ye..

nurkass said...

fida;
mmg besr fida..
hilang stress..makan pun sodap..hehe

nurkass said...

cma;
ooo..dah pegi ye..bestkan..
aiskrim goreng kat situ mmg sedap..

nurkass said...

kak reen;
kass tak sure lah ada jual ikan atau tak..sbb masa tu yg banyak gerai mcm tu lah..rasa nak pegi lagi..hehe

nurkass said...

kak pia;
murah kak kerang kat sana..yg besar 3 ringgit sekilo..yg kecik 2 ringit..fresh lagik..hehe

nurkass said...

kak ieda;
a'ahkan..cicah sos makan ngan nasi panas..uihhhh..hehe

nurkass said...

kak ain;
hehe..
tu yg kass cuit2 jek tu..
ishh..rasa nak pegi lagilah..

nurkass said...

Wahida;
lokan bakar?? camne rasanye nok..
aku rasalah kerang yg hubby ko beli tu bukan kerang bulan mengambang..sbb tu kecik..hehe

nurkass said...

Daddy ZZ;
aha..
betul tu doc..rasa pun lebih kurang ketam jek..

Kakzakie said...

Amboi berjimba sampai sana Kass.. Kakak suka lokan...

Belangkas makan telur dia aje atau macam ketam jari dia boleh makan ke?...

Acik said...

pernah pergi sini berkursus tp dah lama da ...

amiey lee said...

wahhhh berbaloiiii makan kt sini..mesti freshhh...

nurkass = resipi buat keke amiey dh tayang tau
http://dvillahati.blogspot.com/2011/05/resipi-chocolate-moist-cake.html

yang ni plak topping dia
http://dvillahati.blogspot.com/2011/06/mari-belajar-buat-topping-kek-yang.html

dwaty said...

tu ke namanya belangkas... masakla apa pun ... tak nak makan...

lokan... saya pandai makan... hehehehe

♥cmª shIemª♥ said...

SALAM...YU HUUU..
cma dtg...x update n bru ke kak kass...=D

nurkass said...

kak zakie;
hehe..cari ketenangan..
cam mana rasa lokan tu kak zakie..tak pernah mkn lagi..
kass tgk diorang ambik isi je belangkas ni..kaki tu buang..

nurkass said...

acik;
ada kursus..?emm..patutlah nampak hotel kat situ..

nurkass said...

amiey;
sedap tau kerang bakar tu..fresh jek..

erk..sorry dear..awat kass tak perasan..hehe

nurkass said...

dwaty;
hehe..angsa ketih makan ke..haha..

lokan..?patutlah wahida kata lokan bakar kat sabah sedap..

Maya Mayana said...

BElangkas tu tk pandai makan,sedapkah?siang lg la tk tahu..lokan pun tk pernah...kerang bakar,i sukeee

NJihe.am said...

Saolam* singgah sini. menakutkan belangkas ni, tak berani nak makan.