05 July 2011

**CHIMPENG..??**

sumber : e-mail.
--------------------------------------------------

I was looking for an empty space to park my car at Bangsar when suddenly there's a knock on the glass…

"Encik ah... tanya sikit ah... itu Chimpeng mana ah...?"

"Apa?"

"Chimpeng, Chimpeng... saya sudah tanya itu guard ah... dia cakap sini ada satu Chimpeng..."

"Sorrylah Apek. Saya tak tau woh... Apa tempat itu Chimpeng?"

"Aiyah... itu Chimpeng balu punya... Saya mau pigi angkat wang la..."

"Tarak tau la boss. Itu kedai ka apa? Along ka?"

"Chimpeng bukan kedai ma... lu itu pun tak tau ah..? itu Chimpeng macam itu Maypeng, Public Peng, RHetB Peng... itu balu punya Peng..."

Adoi... bengap punya apek... buat aku pening je... cakap lah CIMB Bank...hampeh..!!!

58 comments:

ieda said...

ahahahahhaha
ahahahahhah
aduhhhh sakit peyut
akak dah jadi cam amoiii lak bila baca nie hohohohooh

ibuintan said...

kihkihkihkih....

aya amoi aa, tensen gua suda ilang maa... manyak2 telima kasih

My Little Diary said...

kakakakaaa lawak lah
aku pun pening jugak pikir tadi..apa itu chimpeng... ghupa2nya CIMB bank... demmm!!!

Kakzakie said...

Ya Allah.... manalah org nak faham? Kakak ingatkan tadi ketua PKM dulu...

http://aniesandyou.blogspot.com said...

jauh bebenor bunyik nyer

Pengakuan yang tulus dan jujur

sahromnasrudin said...

hahahahahaha...

sy plak ingat chin peng komunis tue huhhuhhhhh

ainnoraini said...

wa tak kawan same Chimpeng...wa kawan same yg ade kepalaaa limau tuu maaa...

IMANSHAH said...

guling2 saya membacanya

qemaishak said...

hahahaha mula-mula baca qema pun xfaham apa apek tu tanya hihi

nurkass said...

kak ieda;
haha..
buat lawak apek tu..
igt apelah..

nurkass said...

ibuintan;
tu dia..bertukar terus..haha..
sama2 lo..

nurkass said...

kak zakie;
hehe..
sebutan bank apek tu ada slang sikit...takde kena mengena ngan PKM kakakku..:)

nurkass said...

anies;
hehe..
wa pun tatak paham..

nurkass said...

sahrom;
hehe..saya pun mula2 igt chin peng tu..rupanya nama bank..sabo je lah..:)

nurkass said...

kak ain;
aiya..sudah tukar lo..
wa pun tak kwn sama itu chimpeng..

nurkass said...

imanshah;
hehe..
ni mesti kawan ngan chimpeng tu kan..tak pun kepala rimau tu..

nurkass said...

qema;
hehe..kass pun sama..
sib baik apek tu tak kena cepuk..

Piasara said...

"laaa..ingatkn nama bekas komunis ke apa tadi..dia punya pelat sampai macam tu sekali..kelakar.."

dwaty said...

aiyooo... wa hali2 pigi itu maypeng... hahahahaha

Afida Anuar said...

ingatkan chimpeng mana la..rupanya cimb...kekekek..lawak2..

♥cmª shIemª♥ said...

kui kui kui..jenuh jugak memikir chimpeng tu ape??..
cimb bank rupenye..
wawawawa...:P

Maya Mayana said...

laa CIMB bank rupanya..ingat orang td...

ummi anum said...

apa yang blh akak bagi reaksi???
hahahahahahahha...hahahahha...kelakar betul lah...
adoyaiiii..
ok!akak jawab kass ya..Rengit tu dalam daerah batu pahat,johor..akak dok Simpang renggam jadi akak selalu pergi ikut Benut..tempat dia dalam pekan Rengitlah tp kass kena masuk simpang yang dia tulis Gerai Setara Rengit..kass masuk lorong tu sebelah kiri dari Benut..Kass masuk jer simpang tu terus...straight jer..

Daddy Ziyyad said...

patut cakap kat apek tu, chimpeng-zi gua tau, ada kat zoo! ~haha

nurkass said...

kak pia;
haha..
kass pun igt nama tu gak..aiyo apek..

nurkass said...

dwaty;
aiyo amoi..lu pigi maypeng talak bawa wa ka..haha

nurkass said...

fida;
singkatan tu fida..
ringkas jek..hehe

nurkass said...

cma;
hehe..
sakit jiwa ngan apek nih..
suke hati dia jek..

nurkass said...

yana;
haha..
bank ye bukan orang..

nurkass said...

kak anum;
hehe..dah tak larat nak gelak dah..sakit pipi dibuatnya..

ooo..kak anum duk simpang renggam..
ada pekan rupanya rengit ni..masuk benut pastu masuk kiri cari gerai tu ye..insyaAllah..harap jumpa lah kedai tu..

thanks kak anum..:)

nurkass said...

Daddy ZZ;
haha..
lagi dahsyat..silap2 kena karate ngan apek tu doc..haha

sahromnasrudin said...

klu lah chin peng yg komunis tue..perghhh..bahaya tue huhuhhhh

lilypelangi said...

hahaa . kureng punye apek . sebut btul2 lar :D

wahida said...

bodo punya apek!!

nurkass said...

MLD;
haihh..masuk spam pulak..sib baik perasan..hehe

nurkass said...

sahrom;
kalau yg tu, saya takkan buat n3 punya..hehe

nurkass said...

lilypelangi;
thanks singgah sini..:)
hehe..apek poyos nih..

nurkass said...

wahida;
haha..asbestos apek tu..

chichi said...

hahahaha..lawak..lawak..lawak

Ati Masrif said...

salam kass,

kak ati dah kembali
try nk aktif walau takleh
sekerap dulu :)

fuad ansari said...

hehe..

ingatkan chin peng datang malaysia tadi.. (",)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

wakakakakakah..buleh masuk maharaja lawak ni

suri solehah said...

kass>>kalau akak sah gelak saat itu juga..hahaahahaha

nurkass said...

chichi;
hehe..
lawak apek nih..

nurkass said...

kak ati;
yeay...!
welcome back my dear kak ati..

nurkass said...

fuad;
uihhh..
idok le chin peng tu..
ini kawan pada kepala rimau..hehe

nurkass said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o;
hehe..
mesti kalah sepah kan..

nurkass said...

kak suri;
hehe..
tulah..hampeh apek ni..

Zuwairi Aiman said...

Hehehehe... lawak2... kalau google map x kn jumpe la

LiFe KaMi said...

hehe ingatkan kedai yang ada jual haiwan tu, klakar la apek ni..
sabar2 yer..hehe

amiey lee said...

hahahahah..dulu dh penah dpt..dh gelak..api baca lag skrg gelak jugak hahahahhaha

nurkass said...

zuwairi aiman;
hehe..amboi sampai nak google tu..

nurkass said...

life kami;
haha..bukanlah..
apek ni punya slang pekat benor..hehe

nurkass said...

amiey;
hehe..
mmg lawak apek nih..

:: FizRin Shoppe :: said...

hahahaha...bergelak ketawa di pagi-pagi buta...



*bukan chin peng komunis tu kan ?

hani@debumelukut said...

duk msia entah berapa keturunan pun masih tak reti2 cakap proper bahasa melayu..mat salleh dtg sebulan pun dah boleh..

nurkass said...

kak reen;
hehe..bukan yg tu kak reen..lain nih..hehe

nurkass said...

hani;
tu lah pasal..
loghat tu yg buat poning..hehe