25 January 2011

::Lelaki Budiman::

Assalamualaikum wbt..
Nak story mory pasal lelaki budiman..
Pagi tadi tengok MHI..pastu keluarlah tajuk ni..ramai juga yang komen pasal ciri-ciri lelaki budiman ni..

Ada yang cakap lelaki budiman ni kena yang berbudi pekerti, hormat orang tua, mempunyai tauladan yang baik, tak pernah tinggal solat, bertolak ansur, tak pernah tinggi suara dan macam2 lagi lah..hehe dahsyatkan..

Ada juga yang kata "belum dapat memanglah budiman, cuba dah dapat..lelaki tah kemana budiman tah kemana"..haha..lagi haru..

Emm..masih ada lagi ke lelaki budiman di luar sana..camne pula dengan wanita budiman..erkk..ada ke???

15 comments:

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..ada org kata nak tahu lelaki itu budiman atau tak, tanye sang isterinya kerana hanya isterinya yang tahu ape aktiviti sang suaminya..tak pasti betul atau tidak?? huhuhuhh

Ati Masrif said...

cari lelaki yang menjadi diri sendiri

yang hormat orang tua

yang sayangkan keluarganya

semestinya yg berkerjaya

wahida said...

suami saya budiman!! kehkeh...

nurkass said...

sahrom:
w'salam..of kos..sang isteri 100% tahu camne suami nya kan..kalau yg belum jd isteri tu camne ek..hehe

kak ati:
betul tu kak..kena siasat nih..:)

wida:
tahniah..tu dia..gelak yg membawa maksud tersirat tuh..haha

suri solehah said...

ada lagi kot nur
cthnya hubby akak..hehe..pada akak lelaki budiman ni lelaki yg tahu tanggungjawbnya sebagai lelaki:anak kpd ibunya,suami kepada isterinya,ayah kpd anaknya..kalau dia selesaikan tnggjawab tu..rasanya itulah budiman kot..

Afida Anuar said...

Dua2 ada kass, lelaki budiman dan wanita budiman. Cuma kalau nak kenal mereka, kena betul2 buka mata hati...jangan katup, kalau katup memang tak nampak la:D

white rose said...

ntah laa...
susah nak jumpe...
kalau jumpe pun HAK ORANG...

luahfikiran said...

SALAM,
SEHARUSNYA KEDUA2 PIHAK BUDIMAN ! DIRI KITA NI, MACAM MANA AGAKNYA? ORANG LAIN KENA JAWAB !

nurkass said...

kak suri:
amboi..contoh paling dekat tu..hehe..
alhamdulillah..semoga berkekalan hingga akhir hayat..amin..

fida:
hmm..setuju tu..kena buka mata hati..berdoa byk2..

nurkass said...

white rose:
betullah dik..kebanyannya camtulah..haihhh..

LF:
salam LF..setuju sesangat..bukan hanya melibatkan org lain malah diri sendiri pun harus ada sikap yang budiman..

My Little Diary said...

salam,

lelaki budiman.???
masih ada lagi.... satu dlm seribu mungkin!! :D

nurkass said...

MLD> salam..adoiii..jenuh nak carik..caiyok..caiyok..

IMANSHAH said...

salam

saya budiman tak??wahaha

LiErOSe~QiEmi said...

Lelaki yang baik untuk pempuan yg baik & begitula sebaliknye.. so rasenye ada kat luar sana lelaki & pempuan budiman ni.. ihhihih... sebbaik suami saya budiman.. makanya isteri dia pun budiman la kan?? hahaahahah

nurkass said...

iman > w'salam..budiman dik budiman...haha

bunga > haha..harusla isterinya budiman..:)